reklama

Život nie je zlý! Stačí ak ho včas pochopíme..

Život sú farby.. Život je pestrosť! Dnes už rozumiem prečo je dôležité obklopovať sa veselými farbami a jesť pestrú stravu.

Písmo: A- | A+

Človek sa vraj mení každých sedem rokov. Každých sedem rokov podvedome prichádza obdobie, kedy sa zamýšľa nad svojím životom, nad tým čo urobil či neurobil. Premýšľa a prehodnocuje správnosť všetkých svojich doterajších rozhodnutí. Pociťuje akési voľné miesto ktoré potrebuje niečím vyplniť a zaliať. Jeden môj dobrý priateľ povedal, že už vo chvíli kedy cítim nespokojnosť a nevyrovnanosť, prázdne miesto, vediem vnútorný boj a vnímam vnútorné chvenie mením sa vo svojom vnútri. Je to prvotný signál zmeny ktorá je potrebná a nevyhnutná. Vďaka nej sa zas a znova človek posúva ďalej, stáva sa zodpovednejším a vyzretejším a je čoraz bližšie ku svojmu osobnému ideálu. Nie vždy je to jednoduché, pretože nás často obklopujú davy neprajníkov a závistlivcov, ktorí naše presvedčenie budú spochybňovať. Občas nám podložia nohy. Budú sa nám smiať keď sa stratíme z obzoru a spadneme. Za posledných pár mesiacov som veľmi stagnovala. Prežívala som dni s domienkou - Kde ma dáte tam budem, že všetko čo sa mi stane sa jednoducho stať má. Je mi to dané a ináč to už žiaľ (alebo našťastie??) nebude. Ale každá rozumná bytosť má právo rozhodnúť sa a priamo tak ovplyvniť vlastný osud. Nič nie je náhoda. Všetko je len výsledkom spleti našich rozhodnutí. A križovatka na ktorej som teraz je výsledok všetkých rozhodnutí, ktoré som mala za úlohu riešiť. Cítim, že sa dá viac. Život mi ponúka viac ako mám. Dáva mi možnosť mať všetko čo len chcem a dokonca oveľa viac! Ponúka mi nové skúsenosti a zároveň možnosť zbaviť sa zbytočnej ťarchy, ktorá ma drží na uzde rovnako ako malé dieťa drží svoj balónik.. Môžem dostať neporovnateľne viac! Môžem sa priblížiť obzorom, dokonca sa ich aj zľahka dotknúť ak budem chcieť. A dnes? Práve dnes nastal čas zanechať zlatú klietku a prejaviť iniciatívu vo svoj prospech. Veľa čítam. Som doslova hladná po informáciách, ku ktorým som sa doteraz nedostala. Pohľady na svet, na dušu, na vykonanú prácu, na cesty na ktoré sa smiem vydať. Zanechávam staré hodnoty, ktoré boli mojou alfou a omegou doteraz a ponúkam svetu vlastnú tvár.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čím hlbšie človek spadne, čím viac sa mu rúcajú jeho sny a idylické predstavy o živote, stráca sny a vopred vytýčené ciele, tým viac sa približuje úplnej tme a samotnému dnu - dnu, ktoré znamená život! Predstavuje živnú pôdu a odrazový mostík, najvhodnejší substrát pre tvorbu ešte pevnejších a dokonalejších základov. Stačí uviesť jediný príklad pochádzajúci od tej najmúdrejšej - Aj korene stromov sa rozpínajú stále hlbšie a hlbšie do pôdy. Nesmerujú hore. Práve naopak! Rastnú a hrubnú smerom nadol - do tmy.. Preto, aby mali stále dostatok živín pre rast a prinášanie plodov. Dokonca preto, aby mali väčšiu stabilitu pred silným vetrom.. Už len z tohto dôvodu je nevyhnutné a dokonca dobré spadnúť na dno aj niekoľkokrát.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po poslednom telefonáte s Fedorom som si uvedomila, že do všetkého čo sa rozhodnem urobiť musím vložiť dušu. Teda! Nemusím.. No je to jediná možnosť, ako dať danej veci tú najhlbšiu a skutočnú podstatu. Jediná šanca ako vdýchnuť vzťahu život. Jediná prístupná cesta pre vlastnú realizáciu a sebavedomie duše. Jediný spôsob pre zmysluplné kroky a rozhodnutia! Keď sa na to pozriem z opačného konca, znamená to, že pokiaľ vo vzťahu duša nie je, je predom odkázaný na zánik. Ak nevložím dušu do vzdelávania sa nikdy sa mi nepodarí zvíťaziť nad vlastnou hlúposťou. Ak by nebola prítomná duša v mojej hlave, navždy zo mňa zostane zakomplexovaný človek akým som dnes a nikdy sa mi nepodarí uskutočniť zmenu ktorú si tak veľmi prajem.. A tak zas a znova otváram náruč a zhlboka dýcham. Premýšľam - Ktorým smerom vyšlem svoju dušu.. V čom všetkom duša stále pretrváva a v čom po nej zostala už len spomienka..

Ľubica Juriňáková

Ľubica Juriňáková

Bloger 
  • Počet článkov:  87
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Po páde bála som sa znovu vzlietnuť. No vzlietla som! A poriadne vysoko.. Stratená v čase, zmätená v dave. Celkom maličká čakajúc naplniť vlastný osud a ľúbiť samú seba so všetkým čo mám. Nech je svet aký chce - neprestanem veriť v dobrotu a oddanosť. Zoznam autorových rubrík:  Hodné zamysleniaNa kus rečiPríliš mojeRýmy bez rýmov

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu